Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Insikt

Av badlove - 23 september 2014 13:30

Kärlek.

Ett ord med ganska många innebörder.

Du kan älska allt möjligt, med alla förutsättningar eller inga alls.


Min kärlek började med att vara vänner.

Vi umgicks ganska ofta, och det var uppenbart vad hon höll på med.

Hon drack, mycket. Vi spelade lite i hennes lägenhet, och var en välkänd player dessutom.

Jag insåg någonstans i dimman att hon flörtade med mig.

Vill inte gå närmare in på det, men där var jag fast.


I början kämpade jag emot. Ville inte, försökte att inte ses, kom på ursäkter.

Jag umgicks med andra. Försökte låta bli att ens tänka på henne. Men ni vet hur det är när man är kär.

Man faller, hejdlöst. Någonstans där efter en månad så hände de något med henne som hon inte vill prata om. Efter de kom första grälet.

Hon hatade mig, jag gjorde allt fel, jag var dramatisk, dum, taskig och irriterande.

Och jag lyssnade.

Jag har ett sms som äcklar mig när jag läser det, ett som jag skrivit då.

"Snälla ge mig en chans till, jag lovar att göra mitt bästa att inte reagera, att inte bråka."


Så jag fick komma tillbaka, och hamnade i samma skit igen.

En dag när jag vaknade i hennes säng, så låg hon inte bredvid mig.

De luktade något, stickande och sött. Prasslade lite.

Jag gick ut, och där satt hon i soffan och tände på heroin.

Satte mig bredvid henne, och skamsen som hon var vek hon ihop foliepappret och la det på bordet.

"De där är heroin va?" Hon skakade på huvudet och tände en cigg. "Vafan var inte dum, jag ser ju att de är horse. Varför ljuger du för? Jag vill bara veta vad de är du håller på med." Fortsatte jag.

Vi rökte under tystnad. Hon satt och noddade till lite då och då. Sen gick vi in och la oss på sängen, och hon somnade på min arm. Jag skulle gått redan då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av badlove - 15 oktober 2014 21:11

Kanske var det lika bra...   Hon hade blivit besviken, gång på gång, sviken, besviken, arg, ledsen och sårad. Varför var hon kvar? Varje gång hon tänkte den frågan insåg hon att hon skulle vara ensam utan dessa människor. Men nu hade dagen ...

Av badlove - 2 oktober 2014 19:50

Snälla låt mig glömma. låt mig glömma din hur din beröring kändes, hur du luktar av pall mall och nytvättat. Hur dina dreads känns mot min kropp. Hur jag blir glad när jag ser dig. Låt mig glömma allt. Ta bort drömmarna, minnena, ord och allt...

Av badlove - 29 september 2014 22:14

JÄVLA SKIT.   Jag ska skriva av mig något jag vill skriva på fb men inte kan för jag har för mycket samvete.   Så:   FUCK VÄRLDEN, tack för du vänder mig ryggen i mina svåraste stunder. FUCK ATT VARA SNÄLL, tack för att du inte ger någo...

Av badlove - 24 september 2014 21:24

Måste bara dela min syn på Filmen Frozen / Frost.   De finns alltid en sensmoral med Disneys filmer, och ofta är det ganska lätt för en medelsvensson att hitta och förstå den. Men denna film fångar mitt sinne på ett irriterande sätt. Jag ska förk...

Av badlove - 23 september 2014 20:41

Hej Medberoende! Begäret är mitt namn, min själ och mina ord. Ja hela jag andas begäret. Jag kommer i all form i din vardag. Kärleken, vänner, jobb, fritid, ja till och med mitt i natten.   I sömnen griper Medberoendet tag i dig med ilskna ...

Presentation

Bad love helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards